Огляд Sony VPL-VW260ES. Найдоступніший LCoS-проектор з цим 4K

Огляд Sony VPL-VW260ES. Найдоступніший LCoS-проектор з цим 4K
Технологія LCoS (SXRD в термінології Sony) використовується переважно у вкрай дорогих проекторах рівня Hi-End. Але цінник VW260ES при рідному дозволі 4K ненабагато більше, ніж у конкурентів із «псевдо 4K». Ще й підтримка 3D є.
Проектор побудований на базі технології SXRD (LCoS), яку Sony наполегливо розвиває з 2003 року, тоді як багато компаній, у тому числі Intel і Philips, зійшли з дистанції. Але якщо Intel не витримала конкуренцію з більш доступними LCD-панелями, то у Sony, закинувши проекційні телевізори, сконцентрувалися на високоякісних проекторах. І в цьому був сенс, адже технологія LCoS, замислювалася як гібрид LCD і DLP, але без їхніх недоліків. І це вийшло! Ефекту «веселки» і мерехтіння немає, «москітної сітки» теж немає, контрастність на рівні DLP-проекторів. Загалом суцільні достоїнства. І тільки один недолік – ціна.
Дорогі проектори на базі LCD і DLP технології з часом також були позбавлені багатьох родових недоліків (або їх помітність була істотно знижена), але при цьому вони забезпечували більшу функціональність при тій же вартості. По суті, деякий час технологія LCoS вигравала тільки в плані потужності світлового потоку, з-за чого найпотужніші інсталяційні рішення побудовані саме на базі LCoS-проекторів. Але нас в першу чергу цікавлять не інсталяційні проектори, а моделі для домашніх кінотеатрів. У проекторах Sony SXRD 4K головна «кілер фіча» закладена вже в назві – це рідне дозвіл 4K, а якщо бути точним, то DCI 4K, чого домашні моделі проекторів на базі DLP і 3LCD забезпечити не можуть.
Sony VLP-VW260ES — це найдоступніший проектор з роздільною здатністю 4K, яке отримано не з допомогою різноманітних хитрощів, а справжнє, причому DCI 4K (4096*2160), а не тільки UHD (3840*2160). На момент анонсу була заявлена вартість 4999 євро. Примітно, що в нашому роздробі вартість проектора лише трохи більше.
Технічні характеристики
Технологія відображення
- SXRD (LCoS) 0,74"x3
- підтримка 3D-режиму
Метод проектування
- Пряма проекція (підлогове/стельове кріплення);
- Зворотна проекція (підлогове/стельове кріплення)
Джерело світла
- Ртутна лампа високого тиску
Яскравість
- 1500лм
Ресурс лампи
- Режим Низький: 6000 годин
Дозвіл зображення
- 4096*2160
Співвідношення сторін зображення
- Штатний: 1,89:1
- Допустиме: 16:9, 4:3
Контрастність
- Динамічна: 200 000:1
Оптична трансфокація
- 2,06 x
Система фокусування
- Моторизований привід
Корекція спотворень
- Немає
Роз'єми
- 2x HDMI;
- 1х USB Type A;
- 1x D-Sub (RS232);
- 1x RJ-45;
- 2x mini jack 3,5 мм (тригер);
- 1x mini-jack 3,5 мм (ІК-вхід)
Рівень шуму,
- 26 дБ
Габарити, мм
- 495,6*195,3*463,6
Маса, кг
- 14
Споживана потужність
- Звичайний режим: 350 Вт
Зовнішній вигляд
Корпус Sony VPL-VW260ES зовні абсолютно не відрізняється від старших моделей. Більш того, проектори VPL-VW360ES/ VPL-VW550ES укладені в такі ж корпусні панелі, а їх маса і габарити ідентичні. Проектор поставляється в двох кольорах – класичний чорний, білий, орієнтований на світлі інтер'єри.
Верхня і бічні частини виготовлені єдиною деталлю з пластику з шорсткою поверхнею, причому ця шорсткість настільки суттєва, що тактильно корпусні панель нагадує наждачний круг. Завдяки додаванню в покриття невеликої кількості сріблястих включень виглядають панелі красиво, але стримано, без недоладності. Відбитків корпус не боїться, так і дрібні подряпини йому не страшні. Виняток тільки одне — фронтальна панель, у якій поверхня глянцева. Звичайно, глянець буває різний, але у разі піддослідного він дуже боїться дрібних подряпин і потертостей, тому навіть витирати відбитки необхідно з особливою обережністю і тільки за допомогою м'якої тканини. Благо, пристрій не мобільний, а стаціонарне, до того ж управління фокусуванням/зумом здійснюється за допомогою клавіш на бічній поверхні або пульта, тому «пальчики» часто витирати не доведеться.
Спереду помітний тільки об'єктив та вентиляційні решітки. Примітно те, що в процесі роботи зовнішня поверхня лінзи об'єктива практично не покривається пилом. В основному це заслуга вдалого розподілу повітряних потоків системи охолодження, яка відштовхує пил. У вимкненому стані без встановленої захисної кришки швидкість збору пилу об'єктивом така ж, як і у більшості інших проекторів.
З тилу видно лише вентиляційні решітки і ІЧ-приймач. Роз'єм підключення зовнішнього живлення знаходиться в глибині в лівому нижньому кутку.
У нижній частині лівої бічної поверхні знаходяться всі роз'єми RJ-45, пара HDMI, USB Type-A (забезпечує харчування), 9-контактний порт управління D-Sub, пара тригерних роз'ємів (12 Вольт/100 мА), а також порт підключення виносного ІК-приймача.
На правій бічній поверхні в одну смужку встановлені невеликі клавіші управління, а також джойстик. За допомогою даного джойстика можливо не тільки переміщення в меню, але і управління об'єктивом (зсув, масштабування і фокусування).
Пульт дистанційного керування
Довжина пульта становить значні 250 мм, хоча цілком стандартна ширина – 50 мм Габарити пульта настільки великі, що в нього без проблем поміщається пара елементів живлення AA (LR6), так і вони на тлі пульта губляться. Звичайно, працюючи з пультом однією рукою, до основних клавіш можна дотягнутися, але, наприклад, для перемикання режимів відображення (під кожен з них виділена окрема клавіша у верхній частині пульта) необхідно задіяти другу руку. Загалом, причепитися в плані зручності можна тільки до клавіші активації підсвічування, яка потрібно часто, але також перебуває у верхній частині пульта. А ось до самої підсвічуванню жодної претензії – і колір світіння приємний, і яскравість не занадто висока, тому навіть при перегляді дуже темних сцен підсвічування не відволікає, а очам не доводиться звикати до різкого перепаду яскравості. На щастя, в Sony вже давно відмовилися від кислотно-синього підсвічування клавіш.
Налаштування проекції
Проектор, здатний відтворювати зображення з цілком звичною для домашніх моделей діапазоном діагоналей – від 60 до 300 дюймів. Об'єктив забезпечує пристойну кратність трансфокації – 2,06 х, що істотно полегшує вибір місця установки проектора. Але куди більше вражають можливості зсуву зображення. У горизонтальній площині зсув може досягати +/-31% від ширини зображення. У вертикальній площині величина зміщення просто вражає – від -80 до +85% від висоти зображення.
Фокусування також здійснюється за допомогою пульта. В об'єктиві використовується зовнішня лінза з асферичної поверхнею, яка дозволяє отримати точну фокусування по всьому полю екрана. З-за аберацій, що виникають в будь-оптичній системі, у самого краю зображення злегка проявляється невелике розмиття. Але воно помітно тільки при перегляді з відстані до кількох десятків сантиметрів при діагоналі проекції 150 дюймів, та й то лише на тестових таблицях. При перегляді звичайного контенту, причому навіть статичного, розмиття абсолютно непомітно. Також варто відзначити, що при встановленні об'єктива в телеположення зазначене легке розмиття непомітно зовсім навіть при перегляді тестової таблиці в упор. Загалом, тут проектор отримує черговий плюс в скарбничку.
3D-режим
Блок бездротової синхронізації очок інтегрований в проектор, тому для перегляду необхідно лише надіти 3D-окуляри затворного типу. Вартість моделі окулярів TDG-BT500A невелика – всього близько 50 доларів, але виробник чомусь не вклав в комплект хоча б одну пару для затравки, щоб підсадити користувача на 3D-контент. Зрозуміло, без окулярів перевірити не вдалося.
Шум
В економічному режимі роботи проектор виявився досить тихим – на відстані 1 метра від переднього краю проектора був зафіксований рівень 36,2 дБА. Не рекордно тихо, але досить непогано. При звичайному режимі роботи рівень шуму вже вище — 40,2 дБА, що вже помітно при перегляді фільмів з ненасиченою звуковою доріжкою. У режимі «велика висота» шум досягає позначки 46,8 дБА. Загалом, проектор не самий тихий в класі домашніх пристроїв, але все ж загальний рівень видаваного шуму невисокий.
Особливості
Головна особливість – це, звичайно ж, рідне дозвіл DCI 4K, чого не може забезпечити жоден сумірний з вартості проектор. При такому високому дозволі для приховування видимості окремих пікселів не потрібні різноманітні хитрощі і обробки, адже точки просто непомітні в силу їх малих розмірів. Примітно і те, що піддослідний досить непогано відтворює FullHD-відео в режимі 4K. Алгоритми обробки настільки вдалі, що подібний контент дійсно здається більш чітким, ніж при відтворенні звичайним FullHD або псевдо 4K проектором. Зрозуміло, для відчутної різниці вихідний контент повинен бути високої якості.
Також в проекторі заявлена підтримка відтворення HDR-контенту та стандарту BT.2020. Як показали наші заміри, до повного охоплення BT.2020 ще далеко, але покриття DCI P3 становить 90,2%, що вже дорогого коштує. Проектор здатний автоматично визначати HDR-контент і перемикатися у відповідний режим. Додає реалізму функція Motionflow, яка вставляє проміжні кадри, з-за чого рух об'єктів здається більш плавним і нагадує відео зі швидкістю потоку 60 кадрів/секунду. Впрочем, данная функция встречается даже в некоторых наиболее бюджетных моделях прокторов, но всё же отметить её стоит.
Заключение
Буквально пару лет назад настоящие 4K-проекторы для домашнего кинотеатра пробили психологическую планку 10 000 $, а Sony VPL-VW260ES стоит в два раза меньше! В первую очередь из-за цены прямых конкурентов у него нет.
По сути ему придётся сражаться за сердца покупателей с псевдо 4K моделями 3LCD/DLP-проекторов, которые существенно уступают Sony VPL-VW260ES в качестве отображения, хотя и выигрывают в мощности светового потока. LCoS-проекторы от JVC при соизмеримой и более высокой стоимости также могут обеспечить только псевдо 4K разрешение (используется технологии e-shif), а домашних моделей с настоящим 4K и разумным ценником у JVC пока ещё нет. У Canon среди проекторов на базе технологии LCoS домашних моделей нет вообще.
Главный недостаток проектора – это слабый световой поток, поэтому даже при лёгком фоновом освещении (например, переотражённый свет из соседних комнат) резко падает контраст, а цвета блекнут. В общем, для того чтобы раскрыть потенциал подопытного требуется хорошее затенение комнаты, а также желательна подготовка стен (драпировка съёмная или постоянная). В принципе, если уж вы задумались над продвинутым домашним кинотеатром, то без подготовки стен не обойтись даже при использовании моделей с гораздо более мощным световым потоком.
ПРОЧИТАТИ РОЗГОРНУТИЙ ОГЛЯД SONY VPL-VW260ES 4К ПРОЕКТОРА ДЛЯ ДОМАШНЬОГО КІНОТЕАТРУ
ЗАМОВИТИ SONY VPL-VW260ES 4К ПРОЕКТОР ДЛЯ ДОМАШНЬОГО КІНОТЕАТРУ
- ПУБЛІЧНИЙ ДОГОВІР ПРОДАЖ (ОФЕРТА)Продавець, публікує в даний Публічний договір, що є офіційною пропозицією (офертою) будь-якій фізичній або юридичній особі, що надалі іменується, як Покупець, укласти договір купівлі-продажу товарів на відстані. Даний договір укладається шляхом надання згоди Покупця на приєднання до запропонованого Договору в цілому, шляхом акцепту (прийняття) всіх істотних умов Договору, без підпису письмового примірника Сторонами. Дійсний Договір має юридичну силу відповідно до ст. 633 ЦК України.Повна версія статті
- Dolby Theatre - жемчужина ГолливудаПлощадь здания Dolby Theatre составляет около 17 тыс. квадратных метров, оно рассчитано на 3400 мест, высота потолков - около 26 метров. Здание в четыре раза больше расположенного по соседству Китайского театра TCL (ранее Китайский театр Граумана).Повна версія статті