Продавець Студія звуко-дизайну "Crystal Sound" розвиває свій бізнес на Prom.ua 9 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
16 відгуків

Благодарим за обращение к нашему порталу. Прием заказов и обработка сообщений будут возобновлены в рабочие часы.

СТУДІЯ КРИСТАЛ САУНД
+380 (63) 435-25-58
+380 (67) 260-38-16
Кошик

Як оцінити, скільки грошей знадобиться на ремонт

Як оцінити, скільки грошей знадобиться на ремонт

Здавалося б, у чому складність порахувати приблизну вартість ремонту? Є сума, озвучена замовником. Є досвід. Є розцінки на матеріали, декор і меблі. І тим не менш історія про те, що «грошей не вистачило і довелося викручуватися» — звична, як ГРЗ. Чому так відбувається і як цього не допустити.

 

Хто взагалі повинен називати суму

 

Дизайнери вважають, що замовник. При встановленому бюджеті набагато точніше формуються технічні завдання, — пояснює Артемій Саранін, дизайнер Allartsdesign. «Якщо відома сума, можна обговорювати стиль та пріоритети, — згодна з колегою дизайнер Олена Арт. — Наприклад, вкладаємося в кухню, а економимо на спальні. Під ці завдання підбираються конкретні матеріали і меблі».

За спостереженнями архітектора Бюро GN Георгія Морозова, якщо клієнт не називає суму, потім доводиться витрачати час на очікування фінансування, або на пошук більш дешевих комплектуючих. «Насправді замовнику немає сенсу крутити, — додає Поліна Модникова, дизайнер студії InteriorTrend. — Коли він намагається приховати можливий бюджет, той позбавляє себе дизайн-проекту. Тому що просто не зможе його реалізувати».

 

Як відбувається в реальності

 

Незважаючи на те, що дизайн-студії ставлять у технічному завданні пряме запитання «Який у вас бюджет?», багато замовників не називають чесну суму. "Часто клієнт думає, що дизайнер "заглядає йому в кишеню" і оцінює його спроможність. Лише деякі із замовників готові обговорювати цю тему відкрито», — розповідає дизайнер Марія Безрукова.

Є й інші причини. Хтось вважає, що так утримує дизайнера від надто дорогих рішень, хтось соромиться, а хтось просто не уявляє, скільки коштує ремонт. У цей момент дизайнер повинен проявити себе як психолог.

 

Як дизайнери оцінюють бюджету за непрямими ознаками

 

«Я показую картинки з об'єктами різної складності виконання, звертаю увагу на інтонацію та жестикуляцію», — ділиться прийомами архітектор Мінас Айвазян. Визначити рівень витрат допомагає розуміння, якого класу меблі та оздоблювальні матеріали цікавлять клієнта. Інга Тартаковски показує клієнтам портфоліо вже реалізованих проектів з відомим бюджетом і зразки матеріалів, що відповідають запитам.

 

Іноді замовник не готовий назвати суму, позначену на весь ремонт, але охоче ділиться фінансовими планами з приводу конкретних товарів. «На цей випадок при складанні технічного завдання у нас в анкеті є пункт «Назвіть суму, яку вам здається розумним витратити на 1 кв. м підлогового покриття / кухонний гарнітур / диван / люстру у вітальні і т. п. Як правило, цього вже достатньо, щоб розуміти, про якому рівні бюджету йде мова», — розповідає дизайнер Віра Василенко.

 

Про що ще питати замовника


Марія Безрукова впевнена: як порахувати вартість ремонту — один з найбільш важливих питань у роботі дизайнера. У розмові з клієнтами вона пропонує їм заповнити чотири колонки.

  • У першій — перерахувати всю побутову техніку, яку вони хочуть бачити в квартирі. Тут же — визначити виробника. За списком виставляються ціни.
  • У другій — перерахувати все необхідне обладнання санвузлів і кухні. Спати якийсь час можна і на підлозі, а без сантехніки та кухні жити не можна.
  • У третій — скласти список всіх меблів, на яку розраховує замовник. Сюди ж вносяться міжкімнатні двері. Меблі за списком звіряється з ринковим асортиментом, щоб зрозуміти, чи відповідає вона очікуванням клієнта.
  • У четвертій — написати, збираються клієнти ставити кондиціонери, міняти радіатори, вікна, вхідні двері і т. д.

 

«Якщо клієнт готовий відповісти на ці питання, то далі починається реальний розмова, — вважає Марія. —Можна обговорювати оздоблювальні матеріали та елементи, що формують образ інтер'єру».

 

Для розуміння складності майбутнього ремонту деякі дизайнери використовують опитувальники, інші проводять інтерв'ю. «Ми дізнаємося, до яких стилів інтер'єру схильний клієнт, які системи інженерного обладнання передбачаються (опалення, вентиляція, кондиціонування), є переваги по брендам виробників і т. д.», — перераховує Ілля Мейтыс, архітектор бюро «Архкон». — Якщо є сумніви в реалістичності бюджету або плануються унікальні рішення, які ми ще не робили, запитуємо комерційні пропозиції у підрядників і постачальників. Далі пишеться детальне технічне завдання».

 

Що таке технічне завдання

 

Це документ, в якому перераховані всі вимоги до проекту. Марія Алекаеваназиває його «універсальним інструментом для взаєморозуміння»: тут прописані всі побажання по стилістиці, бюджет з предметів меблів, оздоблювальних матеріалів, світильників і декору. Це дає загальне розуміння витрат як дизайнеру, так і господарю — багато деколи не враховують сукупну вартість «дрібниць». Далі починається пошук компромісів: якщо залишаємо дорогий світильник, економимо на кріслі і т. п.

За словами Валерії Білоусової якщо дизайнер має попереднє ТЗ, досвід роботи в різних сегментах ринку, знає вартість робіт і матеріалів, він може точно сказати, чи впишеться замовник свій бюджет чи ні. ТЗ складається перед тим, як приступити до дизайн-проекту.

 

Бюджет затверджується до дизайн-проекту або після

 

І так, і так. Як порахувати витрати на ремонт квартири — залежить від етапу робіт. Класична схема: складається приблизний бюджет, під нього робиться дизайн-проект, підбираються матеріали та меблі. Після узгодження візуалізації — детальний кошторис.

Різниця підходів в тому, що вважати попередніми бюджетом. Так, дизайнер Валерія Білоусова після підписання договору та узгодження концепції робить зведений кошторисний розрахунок. З цієї кошторису формуються дизайн-проект і комплектація.

«Спочатку створюється концепт, — вважає дизайнер Наталія Гурська. — Потім —список того, що потрібно придбати. Далі — моніторинг матеріалів і цін на сьогоднішній день. Складання кошторису та обговорення із замовником. На ескізі та кошторисі повинні стояти підписи обох, інакше можна робити ремонт нескінченно».

 

Багато дизайнери діють по шляху найменшого опору: якщо замовник «мнеться» з приводу бюджету, за його запитам спочатку створюють дизайн-проект, а вже з нього вважають кошторис.

На думку Євгенії Шокогоуи, дизайнера ST-buro помилка: насправді 90% замовників мають обмежений бюджет, і вони зобов'язані назвати суму. "У відповідь має пролунати не "звичайно, ми впишемо", а назви конкретних матеріалів, брендів, фабрик в цій ціновій ніші, — каже Євгенія. — Повинні бути розібрані приклади проектів з схожим бюджетом і з бюджетом нижче і вище — для порівняння. Тоді при реалізації ви не будете болісно шукати "таке ж, але без крил". Єдиний спосіб вписатися в суму, якій реально має замовник — це робити детальну бюджетну відомість відразу після узгодження планування. Тобто до початку роботи над концепцією. Проект повинен розроблятися під бюджету — і крапка».

 

З іншого боку, проект може поміняти фінансові плани. «Після того як будуть готові будівельні креслення, підібрані всі матеріали і меблі, ми можемо порахувати реальну суму, скласти фінальну кошторис на оздоблювальні матеріали, обладнання, сантехніку, —говорить Ганна Безпрозванних, архітектор дизайн-бюро Shkaf. — Будівельна бригада вважає вартість робіт і чорнових матеріалів виходячи з наданих креслень і специфікацій. В результаті ми отримуємо реальну картину. До цього моменту всі наші маніпуляції з цифрами будуть лише приблизними».

За словами Марини Ананьевой, керівник дизайн-бюро Catstil, їм нерідко доводиться переробляти кошторис, яка розраховується по закінченні проекту — замовники просять використовувати матеріали дешевше або дорожче.

Іноді під вартістю ремонту розуміються дві чи три кошторису — на чорновий, чистовий ремонт, і на декор / техніку / меблі / текстиль. При цьому останні два етапи — найдорожчі в загальній сумі витрат.

 

Чому підсумковий бюджет часто виявляється вище попередньої

 

Є кілька причин. По-перше, неможливо оцінити кількість чорнових робіт до початку чистової обробки, для цього потрібна консультація будівельників, — пояснює дизайнер Віра Полякова. Часто масштаб ремонту стає зрозумілий тільки після демонтажу старих конструкцій. Більш-менш точно дизайнер може заздалегідь оцінити тільки оздоблювальні роботи та декорування.

По-друге, ціна на матеріали та меблі може вирости — в тому числі з-за зміни курсу валют. Зазвичай кошторис по оздоблювальним матеріалам складається ще на стадії проекту, а від проекту до фінішної обробки і декорування може пройти від півроку до року. Розцінки на послуги будівельних бригад можуть також змінюватися.

По-третє, деякі позиції доводиться міняти на більш дорогі. Наприклад, закладалися одні оздоблювальні матеріали, а до моменту реалізації їх зняли з виробництва. Адекватною за ціною і якістю заміни немає. За словами керівника Tmin Design Андрія Новікова, похибка попереднього кошторису може запросто скласти до 25%.

 

А якщо грошей не вистачає

 

Важливо зрозуміти це якомога раніше. Якщо замовник приніс картинки-референси, які не відповідають бюджету, його делікатно опускають на землю.

«Суми, яку називає замовник, майже завжди не вистачає для здійснення проекту, — визнає дизайнер Катерина Савкіна. — Клієнти втрачають не видимі оку витрати: наприклад, за вивіз сміття або підйом матеріалу до квартири. Часто одкровенням для них стає вартість електротехнічних виробів (розеток, вимикачів) і штор».

by Victoria Kiorsak

Не всі представляють реальну вартість антикварних меблів, килимів ручної роботи або системи «розумний дім». «Буває, замовник наполягає на паркеті, але, коли справа доходить до придбання, вибирає ламінат, — розповідає дизайнер Світлана Удзилаури. — У цілому, сума, озвучена замовником, зазвичай трохи перевищується, але за згодою клієнта».

З досвіду дизайнера Олени Андрєєвої, в попереднім кошторисом варто закладати не менш 10% на непередбачені витрати.

 

На чому не можна заощаджувати

 

За словами дизайнера Сергія Клочкова, оптимізувати бюджет краще за рахунок позицій, не впливають на дизайн і якість ремонту в цілому. Якщо віддати цей етап на відкуп замовникам, вони найчастіше просто відмовляються від якихось дорогих позицій. Але для проекту це згубно. "Зазвичай під "ніж" замовника йдуть дорогі вбудовані шафи з цікавими оздобленням або дизайнерські світильники — те, що часто є головною фішкою проекту", — розповідає Сергій.

Катерина Григор'єва, дизайнер бюро Suite Home Interiors впевнена: все, що робиться на довгі роки — вікна, підлоги, оздоблення стін, двері, сантехніка, кухня — має бути хорошої якості, а значить, зовсім дешевим бути не може. Меблі можна поміняти і пізніше — це ресурс для економії. Якщо бюджет не дозволяє використовувати італійську меблі та світильники, можна скористатися репліками. «Ціна при цьому значно зменшиться, а вишуканість і почуття задоволення збережуться», — вважає Тетяна Труфакина, керівник дизайн-студії Goldiz.

«Якщо потрібно заощадити, ми пропонуємо використовувати матеріали простіше, меблі російських чи китайських виробників, але при цьому не економити на декорі, — каже дизайнер Лідія Фролова. — Можна поставити у вітальню не такий дорогий диван, але принципово повісити над ним красиве, різьблене дзеркало або інтер'єрну картину. І також існує безліч варіантів економії на шторах. Розкид цін на тканини дуже великий».

 

Архітектор Ірина Мелкова до речей, на яких краще не економити, відносить ще кабелі, електроустановочні вироби, вбудовані в стіни механізми і системи управління. Сумнівною може виявитися вигода на роботу будівельників — «дешево» і «якісно» тут рідко перетинаються.

«Бюджет проекту можна оптимізувати, не впадаючи в крайнощі. Можна міксувати ІКЕА з більш дорогими марками, а антикваріат пошукати на блошиних ринках», — радить Вікторія Корнєєва, архітектор дизайн-бюро Shkaf. Заощадити на кухні можна, якщо використовувати елементи стандартних габаритів, — нагадує Любов Китова, дизайнер SOS-Ремонт.

 

Стилістика теж впливає на вартість проекту. Складні класичні інтер'єри з ліпниною, дорогими меблями та люстрами обійдуться дорожче, ніж обстановка в дусі сучасного мінімалізму.

«На сьогодні в ремонт квартири площею 70 кв. м в Москві необхідно вкласти мінімум 4 млн рублів — з урахуванням будівельних робіт, чорнових і оздоблювальних матеріалів, меблів, обладнання і техніки. За ці гроші ви отримаєте якісний результат в сучасному стилі з матеріалами категорій від "економ" до "комфорт+", — розповідає дизайнер Ірина Шевченко. — Якщо ви націлилися на ар деко або американську класику, цифру доведеться збільшити мінімум удвічі. Ці стилі не терплять штучних матеріалів і дешевих замін, а велика кількість прихованих систем зберігання, дерев'яних стінових панелей індивідуального виготовлення істотно збільшує бюджет».

Стиль лофт при грамотному підході, навпроти, дозволить заощадити кілька сотень тисяч. Важливо розрахувати сили до початку ремонту. Краще на виході отримати закінчену квартиру в сучасному стилі, ніж «не дороблений у всіх сенсах ар деко».

 

Скільки осмислено витрачати на ремонт

 

Відповісти на це питання варто кожному, хто думає, як розрахувати вартість ремонту квартири в новобудові і особливо під вторинці.

Є думка, що житло, яке не зростає в ціні разом з ринком — неліквідний товар і вкладати у його ремонт нерозумно. Багато дизайнери свідомо не беруться за проекти в хрущовках, радячи господарям вкласти гроші, відкладені на ремонт, поліпшення житлових умов. «В цілому доцільними інвестиціями вважаються 15-30% від вартості вашої квартири. Але на ділі нерідко буває і 50%, і навіть 90%, — говорить архітектор Дмитро Коршунов. — Все залежить від характеристик квартири і планів господарів»

Інші статті
  • ПУБЛІЧНИЙ ДОГОВІР ПРОДАЖ (ОФЕРТА)
    ПУБЛІЧНИЙ ДОГОВІР ПРОДАЖ (ОФЕРТА)
    Продавець, публікує в даний Публічний договір, що є офіційною пропозицією (офертою) будь-якій фізичній або юридичній особі, що надалі іменується, як Покупець, укласти договір купівлі-продажу товарів на відстані. Даний договір укладається шляхом надання згоди Покупця на приєднання до запропонованого Договору в цілому, шляхом акцепту (прийняття) всіх істотних умов Договору, без підпису письмового примірника Сторонами. Дійсний Договір має юридичну силу відповідно до ст. 633 ЦК України.
    Повна версія статті
  • Dolby Theatre - жемчужина Голливуда
    Dolby Theatre - жемчужина Голливуда
    Площадь здания Dolby Theatre составляет около 17 тыс. квадратных метров, оно рассчитано на 3400 мест, высота потолков - около 26 метров. Здание в четыре раза больше расположенного по соседству Китайского театра TCL (ранее Китайский театр Граумана).
    Повна версія статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner