Продавець Студія звуко-дизайну "Crystal Sound" розвиває свій бізнес на Prom.ua 9 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
16 відгуків

Благодарим за обращение к нашему порталу. Прием заказов и обработка сообщений будут возобновлены в рабочие часы.

СТУДІЯ КРИСТАЛ САУНД
+380 (63) 435-25-58
+380 (67) 260-38-16
Кошик

Акустика для чайників: як правильно розставити в кімнаті колонки

Акустика для чайників: як правильно розставити в кімнаті колонки

Шанс вибрати нове приміщення для музичної системи або домашнього кінотеатру більшості з нас видається дуже рідко, деякі — взагалі ніколи. А адже саме вона, кімната прослуховування – найголовніший компонент звукової інсталяції, від якого найдраматичнішим чином залежить характер і якість звучання апаратури незалежно від її класу. Ну а раз так, залишається тільки один варіант: залишити на час купівельний азарт і зайнятися приведенням наявної нерухомості в акустичний порядок.

Профілактика краще, але лікування частіше

Працівники Hi-Fi-салонів не дадуть збрехати, фраза «У вас грало, а у мене вдома не грає» — найкраща ілюстрація до проблеми акустики в побутовому інтер'єрі. Тобто у самій акустики проблем немає, а з'являються вони в тих, хто намагається ігнорувати її існування. Припустимо, отримала молода сім'я власну квартиру. Першим ділом складається план облаштування і ремонту. «Холодильник поставимо тут, пральну машину у ванній, а диван у вітальні». Телевізор вішаємо навпроти дивану, якщо, звичайно, комусь не прийде катастрофічна ідея загнати його в кут. Потім, до речі, цілком може з'ясуватися, що екран опинився навпроти дивиться на південь вікна — особисто бачив таке не один раз.

Заради безкомпромісної боротьби з ранніми відображеннями, оптимізації басів і зниження часу реверберації деякі власники домашніх студій пускаються на найрадикальніші заходи, на кшталт спорудження стін із акустичних пасток.

Про колонках найчастіше згадують в останню чергу, і дай бог, якщо це відбувається хоча б до встановлення горезвісного дивана. Чому — зрозуміло: навіть якщо майбутні мешканці квартири дійсно люблять послухати музику, турбот і витрат під час масштабного ремонту вище даху, тут би унітаз не забути замовити...Підсумок передбачуваний. Колонки виявляються загнаними в кути кімнати, а сабвуфер зацьковано озирається звідки-небудь з-за фіранки. У результаті звук, швидше за все, виявиться гідним першої машини молодого шанувальника хіп-хопу, відчуває гострий дефіцит фінансових коштів і музичного смаку.А от чисто випадково розставити акустику так, щоб ваша теща — потомствений музикознавець, прийшовши в гості, занурилася в глибоку ейфорію, не вийде ніколи. Справа в тому, що правила оптимального розташування джерел звуку практично завжди йдуть врозріз з усталеними нормами (щоб не сказати штампами) інтер'єрного дизайну.

Про те, що акустика кімнати впливає на багато, говорить, наприклад, профіль роботи британської фірми Oscar Acoustics. Вони роблять спеціальне оформлення в переговорних кімнатах офісів, яке поліпшує розбірливість мови всіх учасників зустрічі.

 

Важливо розуміти, що будь-яка кімната завжди працює як резонатор, формуючи характер звучання не в меншій мірі, ніж, скажімо, скрипкова дека. Однак на відміну від корпусу скрипки, форма кімнати в переважній більшості випадків милозвучності не сприяє. Наприклад, прямокутна топологія з паралельними поверхнями великої площі неминуче призводить до виникнення небажаних віддзеркалень і стоячих хвиль, що перетворюють більш-менш плоску (в кращому випадку) АЧХ колонок в криву, найбільше нагадує сейсмограмму землетрусу. Причому в різних точках простору форма цієї кривої може змінюватися самим химерним чином.

 

Основні чинники негативного впливу кімнати на звук:

 

1. Недостатнє, або, навпаки, занадто великий час реверберації.

Цей параметр характеризує «дзвінкість» приміщення, тобто тривалість загасання звуку, і виражається часом, необхідним для його ослаблення в тисячу разів (на 60 дБ). Занадто гулкая кімната так само малопридатна для нормального сприйняття музики, як і абсолютно глуха, позбавляє слухачів найменшого відчуття просторового об'єму.

 

2. Стоячі звукові хвилі.

Виникають із-за взаємних віддзеркалень і накладень низькочастотних коливань, довжини хвиль яких можна порівняти з розмірами приміщення. На слух сприймаються як різкі підйоми і провали басів в строго визначених точках простору.

Так-так, так воно і відбувається не тільки з розмовами позаду вас, але і з відбиття звуку від акустики, що стоїть перед вами

3. Ранні відображення.

Високочастотні (меншою мірою — середньочастотні) коливання, відбиті від поверхонь, розташованих неподалік від АС (в основному голих бічних стін, підлоги та стелі). Вони потрапляють до нас у вуха майже одночасно з прямим сигналом, порушуючи правильне сприйняття локалізації джерел звуку в стереопанораме. Більш того, розбіжність фаз прямої та відбитої хвиль (до того ж гуляючий по частоті) призводить до різкого погіршення рівномірності частотної характеристики.

 

4. Пурхає ехо.

Низка швидких повторень звуку на певних частотах, що виникають при розташуванні колонок між двома паралельними, добре відбивають поверхнями.Порятунок звуку підручними средствамиСуществует маса способів приборкання звуковий анархії, найрадикальніші з яких припускають побудова точної акустичної моделі кімнати за допомогою лазерного сканування. Задуматися про акустичної підготовки вкрай бажано ще в початковій стадії капітального ремонту, і довірити її краще перевіреного фахівця. Причому саме інсталятору, а ні в якому разі не інтер'єрного дизайнеру. Тому що останній (якщо він, звичайно, за сумісництвом не аудіофіл), не знає, що великі площі гіпсокартону поглинають баси з дивним апетитом, а середні і високі відображають з характерними призвуками. Або що незашторенная скляна стіна — втілений кошмар будь-якого меломана з вухами.

Так виглядає акустична обробка одного із залів студії Manifold Recording. Це до питання про те, скільки праці треба вкласти, щоб приміщення зазвучало по-справжньому.

Однак якщо цей поїзд вже пішов, залишивши як даність кімнату зі сформованими обробкою і інтер'єром, можна спробувати поліпшити її акустичні властивості і власними силами. До речі, шанси помітно облагородити звучання системи в цьому випадку досить високі. Повністю позбутися всіх проблем, звичайно, не вийде, але зате й грошей у порівнянні з «инсталляторским» варіантом вдасться заощадити неабияк. Почнемо з осмисленої розстановки колонок.

 

Оптимальне розташування акустики в приміщенні

 

Першим ділом відсуньте їх від задньої стіни, особливо якщо порти фазоинверторов спрямовані якраз на неї. Це дозволить зробити баси менш лункими і більш розбірливими, поліпшити глибину музичної сцени. На скільки рухати? Універсальної відповіді немає, так що першим ділом прочитайте мануал до колонок, а потім слухайте і експериментуйте. Самого слухача, до речі, з тієї ж причини не варто впиратися потилицею в стіну. Добре допомагають м'які подушки на спинці дивана, а в ідеалі — тканий гобелен або важка портьєра за спиною. Близькість бічних стін сприяє виникненню ранніх відбиттів і стоячих хвиль, так що від них акустику так само намагаємося тримати подалі. У боротьбі з останніми, до речі, дуже корисно отримати детальну інформацію про модах – тобто частотах, на яких виникають резонансні явища, заодно і з'ясувавши їх приблизне розташування в кімнаті. Для цього потрібно лише рулетка і онлайновий акустичний калькулятор.

Ще один спосіб визначення оптимального положення колонок — метод парних і непарних перерізів. Наприклад, довжина кімнати ділиться на парний коефіцієнт, а ширина — на непарний. Поділивши, припустимо, завширшки на два, а довжину на три, отримаємо свого роду розмітку, на перетинах ліній якої і рекомендується встановлювати АС. Правда, якщо меломан живе не один, в цей момент дуже ймовірно виникнення конфліктної ситуації з домочадцями, не вважають хорошою ідеєю встановлення двох півтораметрових дерев'яних стовпів прямо посеред кімнати. Що ж, мабуть, доведеться йти на компроміси, головне, щоб вони знову-таки були осмисленими з точки зору акустики. І майте на увазі, що зі зменшенням відстані між колонками верхня складова басового спектру, як правило, починає звучати яскравіше, а самі глибокі низи — навпаки.

Крім того, завжди намагайтеся мінімізувати довжину проводів, що з'єднують колонки з кінцевим підсилювачем. Швидше за все, для цього доведеться подовжити межблочники, але шкурка варта вичинки. Після того як АС знайшли стабільне положення в просторі, зорієнтуйте їх акустичні осі прямо на місце прослуховування. Будь-які відхилення від «прямого пострілу» чреваті спотворенням АЧХ, особливо на високих частотах, адже розробники прагнуть отримати найкраще звучання саме для такого становища випромінювачів. Правда, деякі виробники (наприклад, Dali для колонок з стрічковими твітерами широкої спрямованості) рекомендують не розгортати їх на слухача, але цей виняток лише підтверджує загальне правило. У варіанті з полочниками з цих же міркувань ВЧ-випромінювачі колонок повинні знаходитися на рівні вуха сидячої людини.

Стіни і стелю, що сходяться під прямим кутом - головна акустична проблема більшості приміщень. Великі акустичні пастки допоможуть навіть у найважчих випадках, головне зуміти вписати їх в інтер'єр.

Оптимальне місце для сабвуфера

Якщо ж мова йде про конфігурації 2.1, саме час зайнятися сабвуфером. З пониженням частоти звуку спрямованість його поширення знижується, але це зовсім не означає, що саб можна засунути куди завгодно — лише б не заважав і проводів вистачило. Індивідуальний для кожної кімнати набір мод і потенційних джерел резонансів (засклений шафа з посудом) робить пошук оптимального розташування сабвуфера захоплюючим справою, творчим і далеко не простим. Не полінуйтеся поекспериментувати з його становищем — і ви здивуєтеся, наскільки по-різному можуть звучати «ненаправлені» низькі частоти.Щоб не тягати в процесі експериментів важкий ящик, деякі надходять навпаки: саджають саб в крісло, а самі в пошуках правильного баса (не більш гучного, але більш розбірливого і рівномірного) повзають по кімнаті рачки, а потім в краще на слух місце і ставиться саб. Відправна точка в пошуках нам вже відома: ближче до стін і кутів більше баса, і, найчастіше, некерованого гула. До речі, в процесі переміщень не забудьте про регулювання частоти зрізу і повороту фази, теж допомагає.

Про користь дзеркал і шкоду відбиттів

Під час всіх маніпуляцій з акустичними системами важливо пам'ятати, що найбільші неприємності зазвичай доставляють добре відображають звук поверхні великої площі, особливо, коли вони розташовані симетрично. Саме тому студії звукозапису і концертні зали високого класу не мають прямих кутів і паралельних стін, стелі їх сформовані панелями складної форми, що працюють, в залежності від конкретної задачі, на поглинання або розсіювання звукової енергії. Стосовно до нашої ситуації,

«настройка кімнати» може включати три етапи.

Сначала определяем уровень реверберации (самый простой способ — громко хлопнуть в ладоши и внимательно вслушаться в реакцию помещения). Слишком звонкие комнаты встречаются куда чаще, чем переглушенные. Для корректировки сгодятся любые звукопоглощающие материалы и объекты: мягкая мебель, плотные занавески, картины и книжные полки на стенах (ни в коем случае не застекленные), и даже большие плюшевые игрушки. Если же звук от хлопка исчезает чуть ли не раньше, чем вы свели ладони, значит с элементами украшательства и комфорта явный перебор, и от некоторых из них неплохо бы избавиться.

 

Этап второй — борьба с ранними отражениями. Тут отлично помогает ковер на полу (чем толще, тем лучше), и потолок, облицованный звукопоглощающими плитками (отлично работает и натяжная ткань). Компромиссный вариант: декоративный коврик непосредственно перед колонками. Не забудьте и про стены, вместо картин на них лучше разместить специальные звукопоглощающие панели, некоторые из которых выглядят вполне стильно и симпатично. Оптимальное место для размещения поглощающих элементов найти не сложно. Прикладіть до досліджуваної поверхні дзеркало або лист дзеркальної плівки і переміщайте до тих пір, поки сидить у місці прослуховування не побачить у ньому відображення динаміків. Ну а оскільки кут падіння дорівнює куту відбиття у даній області і потрібно розташовувати звукопоглинальний матеріал.

Приклад ефективного розміщення звукопоглинальних панелей

У фіналі ще пара слів про приборкання басів. Ефективний спосіб боротьби з їх надлишком, нерівномірним розподілом і характерним бубонінням — розміщення в кутах (іноді і вздовж стін теж) акустичних пасток — циліндричних конструкцій, що поглинають енергію низькочастотних коливань. Для їх установки не доведеться затівати ремонт, проте потрібно бути морально готовим до появи в кімнаті ще кількох громіздких об'єктів.

Інші статті
  • ПУБЛІЧНИЙ ДОГОВІР ПРОДАЖ (ОФЕРТА)
    ПУБЛІЧНИЙ ДОГОВІР ПРОДАЖ (ОФЕРТА)
    Продавець, публікує в даний Публічний договір, що є офіційною пропозицією (офертою) будь-якій фізичній або юридичній особі, що надалі іменується, як Покупець, укласти договір купівлі-продажу товарів на відстані. Даний договір укладається шляхом надання згоди Покупця на приєднання до запропонованого Договору в цілому, шляхом акцепту (прийняття) всіх істотних умов Договору, без підпису письмового примірника Сторонами. Дійсний Договір має юридичну силу відповідно до ст. 633 ЦК України.
    Повна версія статті
  • Dolby Theatre - жемчужина Голливуда
    Dolby Theatre - жемчужина Голливуда
    Площадь здания Dolby Theatre составляет около 17 тыс. квадратных метров, оно рассчитано на 3400 мест, высота потолков - около 26 метров. Здание в четыре раза больше расположенного по соседству Китайского театра TCL (ранее Китайский театр Граумана).
    Повна версія статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner