Що це за новий кодек H. 265 і які його можливості?

Телебачення, давно і міцно увійшло в кожен будинок, що стрімко змінюється. Якщо перші телевізори, по суті, були звичайними супергетеродинными приймачами, то сучасні мультимедійні центри назвати телевізорами язик не повертається. Вони перетворилися в складні комп'ютеризовані пристрою, яке надає глядачеві найвища якість зображення і звуку і безліч додаткових послуг. Радянський стандарт монохромного, а потім і кольорового телебачення забезпечував дозвіл картинки 800 х 600 при аналоговому мовленні і ширині смуги одного каналу в 6,5 МГц. Діагональ вакуумних кінескопів не перевищувала 67 см (26 дюймів).
Успіхи у створенні плазмових і рідкокристалічних панелей з великою діагоналлю (70 дюймів – не рідкість) призвели до того, що дозвіл телевізійної картинки довелося збільшувати. Так з'явилося телебачення високої чіткості, фактичним стандартом якого в кінцевому рахунку стало дозвіл 1080p. Передавати картинку з таким дозволом в аналоговому форматі було неможливо, оскільки один канал займав би смугу близько 250 МГц, і телебачення стало цифровим. Для того щоб отримати прийнятні значення бітрейту ТВ сигналу, його стискають за допомогою програмно-апаратних засобів, званих кодеками. Для HDTV стандартним є кодеком H. 264/MPEG-4 AVC (Advanced Video Coding), проте у зв'язку з появою на ринку пристроїв відображення з дозволом 4К, а в перспективі – 5К і навіть 8К виникла необхідність у розробці нового кодека, який отримав назву H. 265 або HEVC (від англ. High Efficiency Video Coding – високоефективне відеокодування).
Головна відмінність нового кодека від старого полягає в тому, що при однаковій якості зображення відеопотік H. 265 має вдвічі менший бітрейт, ніж потік, стиснутий кодеком H. 264. Наприклад, якщо для передачі стисненого кодеком Н.264 відео дозволом 1080p з частотою кадрів 30 Гц бітрейт становить приблизно 4 Мб/з, те зображення, стисненого новим кодек, бітрейт впаде до 2 Мб/с. Кодек підтримує відео в дозволі до 7680 х 4320 пікселів, тобто 8К.
Більш висока продуктивність H. 265 порівняно з попередниками обумовлена трьома нововведеннями: зміною максимального розміру блоку, введенням паралельного декодування і реалізацією довільного доступу до зображень всередині відеопотоку.
Максимальний розмір блоку в стандарті H. 264 становить 256 пікселів (16 x 16), а в стандарті H. 265 він може бути в 16 разів більше (4096 = 64 x 64), причому розмір блоку вибирається самим алгоритмом у процесі кодування в залежності від змісту кодованого зображення.
Можливість паралельного декодування дозволяє роздільно і одночасно обробляти різні частини одного і того ж кадру. Це дозволяє краще використовувати можливості багатоядерних процесорів.
Довільний доступ до зображень (Clean Random Access) означає, що декодування довільно вибраного кадру відеопотоку проводиться без необхідності декодування передують йому в потоці зображень. Для мультимедіа це не особливо важливо, а от для систем відеоспостереження життєво необхідно.
Профіль Main 10 кодека H. 265 забезпечує поліпшену передачу кольору, оскільки передбачає 10-бітове колірне кодування, в той час як всі існуючі стандарти відводять на кольоровій атрибут пікселя 8 біт.
Новий кодек розрахований на роботу з прогресивною розгорткою сигналу, хоча підтримується і черезстрокова.
На жаль, в H. 265 не була реалізована опція масштабованого кодування, яку планувалося ввести ще в H. 264. Наявність масштабування дозволило би без зайвих витрат обчислювальної потужності на додаткову обробку передавати зображення клієнтам, які використовують відносно повільні підключення до мережі.
Производители оборудования 4К нередко преподносят кодек H.265 как средство повышения качества изображений по сравнению с H.264 и MPEG-4. Это не вполне так, поскольку во всех этих кодеках степень сжатия, а, стало быть, и качество картинки можно устанавливать произвольно. Ограничением является только пропускная способность каналов передачи, поэтому если она достаточна для передачи изображений, сжатых по стандарту H.264, то переход на компрессию H.265 не повлечёт за собой повышение качества изображения, а лишь разгрузит сеть.
Как и большинство современных видеокодеков, Н.265 максимально эффективен при сжатии статических сцен, например, программ новостей, ток-шоу и пр., и гораздо хуже работает с быстро меняющимися изображениями, например, при трансляции спортивных игр.
Определённые сомнения в оправданности перехода на новый кодек вызывает то, что на сегодняшний день не задействованы все технические возможности кодека-предшественника. Большинство производителей оборудования и систем, в частности, так и не осуществили переход на более продвинутые варианты профилей H.264.
Ясно, що перехід на новий кодек – це реальність, що стоїть перед спільнотою хайтека, але і витрати на перехід виявляться досить істотними, оскільки зажадають придбання нового і вельми недешевого обладнання.
- ПУБЛІЧНИЙ ДОГОВІР ПРОДАЖ (ОФЕРТА)Продавець, публікує в даний Публічний договір, що є офіційною пропозицією (офертою) будь-якій фізичній або юридичній особі, що надалі іменується, як Покупець, укласти договір купівлі-продажу товарів на відстані. Даний договір укладається шляхом надання згоди Покупця на приєднання до запропонованого Договору в цілому, шляхом акцепту (прийняття) всіх істотних умов Договору, без підпису письмового примірника Сторонами. Дійсний Договір має юридичну силу відповідно до ст. 633 ЦК України.Повна версія статті
- Dolby Theatre - жемчужина ГолливудаПлощадь здания Dolby Theatre составляет около 17 тыс. квадратных метров, оно рассчитано на 3400 мест, высота потолков - около 26 метров. Здание в четыре раза больше расположенного по соседству Китайского театра TCL (ранее Китайский театр Граумана).Повна версія статті