Продавець Студія звуко-дизайну "Crystal Sound" розвиває свій бізнес на Prom.ua 9 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
16 відгуків

Благодарим за обращение к нашему порталу. Прием заказов и обработка сообщений будут возобновлены в рабочие часы.

СТУДІЯ КРИСТАЛ САУНД
+380 (63) 435-25-58
+380 (67) 260-38-16
Кошик

Караоке. Караоке. Караоке. Як багато солодких спогадів

Караоке. Караоке. Караоке. Як багато солодких спогадів

Слово «караоке» у різних людей викликає часто абсолютно полярні асоціації. Хтось любить караоке: обожнює співати, брати участь у конкурсах і турнірах, відчувати себе зіркою з мікрофоном на сцені і з головою поринає в атмосферу закладу. Іншого ж при слові «караоке», розповість вам про падіння моральних принципів, неповагу до автора і виконавця пісні, про те, як шанована людина в караоке-барі перетворюється на жалюгідного паяца і так далі. Загалом, всіляко доводити, що караоке – це зло!

 

Але як би там не було, слово і поняття «караоке» вже давно і дуже щільно переплелися як з нашим дозвіллям, так і бізнесом. Ми зустрічаємося з караоке навіть частіше, ніж підозрюємо. Для когось це відпочинок і віддушина, для іншого – робота, для третього – бізнес, а хтось навіть будує на цьому кар'єру телеведучого або майбутнього виконавця.

 

Про всіх цих проявах «караоке» в нашому житті, ми і поговоримо в цій статті.

 

Коротка історія виникнення «караоке»

 

Як свідчить нам будь-який інформаційний ресурс в Інтернеті, слово «караоке» походить від двох японських слів «кара» ― порожній і «ōkesutora» ― оркестр. Абсолютно очевидно, якщо сама назва походить від японських слів, то і придумано «караоке» було в Японії. А сталося це в 1971 році, коли одному японському музиканта прийшла в голову ідея в антрактах під час концерту роздати глядачам в руки тексти пісень і пустити мінусовки пісень (фонограми чи музику без слів). І так – люди співають, а музиканти відпочивають. Всі зайняті і всім добре. Але в 70-х це «напрям у мистецтві» не отримало широкого розповсюдження, а наш горе музикант-японець навіть був удостоєний так званої «Шнобелевкой премії» за безглузде і марне винахід.
Однак, як показав час, журі, вручавшее премію, було дуже недалекоглядным. Через кілька десятиліть караоке отримало широке поширення у всіх сферах життя людей на всіх континентах без винятку. Сьогодні, завдяки розвитку технологій, ми можемо насолоджуватися своїм співом не тільки в караоке-клубах і ресторанах, але і вдома, в машині, на відпочинку, в дорозі, в загальному, де б нам цього не захотілося.

 

Караоке як нова субкультура

 

Природно, що при такому повальне захоплення «караоке» будучи спочатку простою розвагою, породило справжню субкультуру. І це не дивно, адже за допомогою караоке людина може не тільки задовольнити своє природне бажання співати, але і реалізувати свої амбіції або подолати свої комплекси. Отримавши в руки мікрофон і вийшовши на більш або менш професійну сцену, занурившись у світло софітів і якісного звуку, будь-хто може відчути себе зіркою. Ніхто не зробить вам зауваження про те, що ви не потрапили до слова, фальшивите чи не відчуваєте ритму. Ні один, навіть самий прискіпливий музичний критик не напише про вас розгромну статтю і не розповість про це в популярному телешоу.

 

Саме тому, бажаючі і любителі співати приходять в спеціалізовані клуби, в яких насолоджуються вокальної атмосферою і спілкуванням один з одним. За часту, в таких закладах проводять конкурси, і навіть цілі турніри серед відвідувачів. В таких конкурсах розігруються різноманітні призи: від клубних карт та абонементів на безкоштовний вхід до можливості виступити на професійній сцені.

 

Не дивно, що з клубів і барів, караоке поступово перекочувала на телебачення. На сьогоднішній день існують десятки телепроектів, на яких непрофесійні виконавці, які пройшли попередній відбір, змагаються у вокальному мистецтві. Нагородою для переможців може служити як грошову винагороду, так і можливість подальшої кар'єри співака під патронатом професійного продюсера. Але найбільш важливою нагородою є все ж загальне визнання і любов аудиторії.

 

Також цікавий той факт, що якщо раніше виробникам караоке-систем доводилося платити правовласникам фонограм за їх використання в караоке-системи, то сьогодні ситуація іноді діаметрально протилежна – самі виконавці та автори пісень пропонують грошову винагороду виробникам за розміщення своїх фонограм в караоке-системах для їх більшої популяризації. Тобто, караоке з дурного і марного винаходу перетворилося в інструмент розкрутки пісень та їх виконавців.

 

А завдяки нестримному розвитку соціальних мереж, цінителі караоке тепер мають можливість спілкуватися в групах і спільнотах присвячених караоке. Тепер є можливість поділитися з друзями новими фонограмами, думками про тих чи інших клубах, розповісти про відкриття нових закладів або вихід нового альбому улюбленого виконавця. Також в Інтернеті можна знайти безліч спеціалізуються на караоке сайтів, де є вся інформація про піснях і клубах, так і про новинки обладнання, так необхідного для якісного звучання караоке.

 

З усього цього можна зробити висновок, що караоке перетворилося в справжню субкультуру, з якою треба рахуватися, подобається це комусь чи ні.

 

Огляд ринку караоке. Горизонтальний та вертикальний зрізи.

 

Так вже говорилося раніше, караоке проникло у всі сфери нашого з вами життя. Але найбільш широке поширення караоке-системи отримали все-таки на професійному ринку, тобто в караоке-клубах, ресторанах і барах. На сьогоднішній день це найбільш ємна частина ринку. Відкривається і переобладнується безліч і безліч закладів, караоке співають і в парках і на пляжах. Тобто, караоке у своєму професійному прояві можна зустріти практично де завгодно, де є організоване дозвілля.

 

Другим, але не менш важливим сегментом є домашній ринок під кодовою назвою «для себе коханої». Останнім часом любителі караоке все ж краще співати з друзями у себе вдома, мотивуючи це можливістю запросити лише тих, кого хочеш бачити, а також зниженням витрат на оренду залу караоке, на зарплату персоналу закладу, розбиті в ході веселого вечора столи і дзеркала. Також, після закінчення заходу немає необхідності гостям їхати додому, а можна залишитися переночувати у господаря будинку. Жарти жартами, але так воно і є насправді! Крім того, «для себе коханої» в основному набувається найдорожче і найкраще представлене на ринку обладнання для караоке. Тому, навіть в умовах кризи, ринок домашніх караоке-систем досить динамічно розвивається. Адже як казав Остап Бендер: «Якщо в країні ходять грошові знаки, значить, є люди, у яких їх дуже багато».

 

Далі. Караокеманам хочеться співати вже не лише вдома або в клубах, але і в машині, і на природі, і на яхті. Саме з цієї причини і з'явився новий сегмент професійних караоке-систем, які можна змонтувати як в автомобіль, так і на улюблену яхту. Вони мають живлення від бортової мережі (12 або 24 вольта) і спеціально розроблені з урахуванням таких специфічних вимог як: тряска, качка, підвищені або знижені температури експлуатації, підвищена запиленість і волога. Такі системи можна інтегрувати в існуючу аудіо-відео систему, або створити нову з урахуванням специфіки караоке і всіх вимог замовника.

 

Що ж стосується вартості караоке-систем, то тут покупцеві представлений широкий модельний ряд, який задовольнить будь-який бюджет, природно починаючи від якогось рубежу, де починаються професійні караоке-системи. Так, ціни на системи можуть варіюватися від 1000 до 8000 доларів США. Все залежить від кількості композицій на борту системи, якості фонограм, комплектації. Крім того, сьогодні ви навіть можете придбати окремо сам контент (тобто караоке-пісні), а також програмний плеєр для програвання, і встановити на свій ПК або ноутбук, що значно здешевлює вашу караоке-систему. А щоб змусити таку систему звучати «по-справжньому», необхідно всього лише докупити професійний аудіо-інтерфейс і парочку пристойних мікрофонів. Виходячи з викладеного, хочеться відзначити, що виробникам професійних караоке-систем вдалося охопити все: як вертикальні, так і горизонтальні сегменти існуючого ринку – ми можемо співати в караоке скрізь і доступні нам фінанси.

 

Караоке і ресторанний бізнес. Ресторан + караоке, караоке + ресторан

 

У цьому розділі хотілося б більш детально зупинитися на професійному сегменті ринку, а саме використання караоке в ресторанному бізнесі. У наші дні, особливо це стосується великих міст, вже практично неможливо уявити собі ресторану або клубу без караоке залу. Правда, як не дивно, тут є певна географічна залежність – насиченість ресторанів караоке-залами падає від Сходу до Заходу. Тобто в Азії ця культура розвинена набагато краще, ніж у Європі... Цікавий той факт, що навіть на території України спостерігається та ж залежність – чим далі на захід, тим менше караоке залів в ресторанах і клубах. Приміром, якщо в Харкові та Києві можна нарахувати по 200-300 закладів такого типу, то у Львові їх всього-навсього 15! Тобто, виходить, що культурні ідеали і виховання дуже сильно впливають на захопленість відвідувачів ресторанів караоке. Цей момент необхідно в першу чергу враховувати в плані розвитку закладу – чи варто взагалі облаштовувати караоке-зал, чи це виправдано, ми залучимо гостей або навпаки відштовхнемося.

 

Якщо все ж, при відкритті нового закладу, прийнято рішення про встановлення караоке-системи, необхідно визначитися з його форматом ― буде воно працювати як основний інструмент залучення відвідувачів, або як опція у вигляді додаткового залу. І той і інший варіанти мають право на життя, і обидва цих підходу є по-своєму правильним. Все залежить тільки від концепції закладу та побажань засновників. Те ж стосується і переобладнання закладу для збільшення середнього чека – буде все заклад одним цілим караоке-зал або все ж під караоке будуть виділені окремий «куточок», або окремі дні та години.

 

Також, не слід відноситься до установки караоке-обладнання в стилі «а ми спробуємо, може бути піде». З таким підходом точно не піде! По-перше, бар з караоке і ресторан без нього – концептуально абсолютно різні речі. У них різний маркетинг, різні підходи до підбору персоналу і навіть розстановці столів. По-друге, при підході «ми спробуємо», ніколи не встановлюється хороше обладнання. В основному це взяте на прокат або куплене за невеликі гроші якесь «більш менш» обладнання, тільки здалеку нагадує професійне. Звучить воно погано, караоке-контент слабенький, і все це в кінцевому результаті не тільки не залучить нових відвідувачів, але і відлякає вже існуючих. Саме з цих причин необхідно чітко визначитися – буде караоке у закладі чи ні! Не витрачайте даремно сили і засоби. Крім того, такого роду невизначеність може обернутися для закладу втратою найціннішого – відвідувачів.

І так рішення прийнято – караоке бути! Якщо ви вирішили використовувати караоке як основний інструмент для залучення клієнтів, то такому випадку, вам не варто економити на обладнанні для караоке – це має бути сучасне високоякісне і райдерное обладнання. Караоке-система повинна мати у себе на борту максимально можливий пакет караоке-пісень і оригінальних відеокліпів, який необхідно постійно оновлювати, так як постійно виходять все нові і нові альбоми відомих виконавців. Крім того, виробники постійно проводять заміну фонограм на більш якісні. Якщо ж система у вас не буде оновлюватися, то в підсумку відвідувачі перекочують в сусідні заклад, в якому є свіжі пісеньки. Обов'язково слід звернути увагу на той факт, що керувати якісної і дорогої караоке-системою повинен не адміністратор, бармен або, ще гірше, офіціант (а буває і таке!!!), а спеціально навчений фахівець, який має досвід роботи з таким обладнанням і буде нести за нього відповідальність. Також, в таких клубах дуже вітається присутність у залі вміє добре співати і заводити публіку ведучого.

 

Що стосується використання караоке як додаткового (опціонального) інструменту, то тут можна трохи здешевити систему: встановити караоке-систему в, так званому, варіант Lite (з меншою кількістю фонограм), звукове обладнання підібрати по-простіше, але обов'язково хорошої якості. Управління такою системою повинно бути простим і зрозумілим простому обивателю, так як найчастіше вибір і запуск фонограм, а також управління гучністю довіряють самим гостям, або цим займається обслуговуючий персонал ресторану (найчастіше адміністратор). Правда, в таких випадках, необхідно ознайомити гостей з "Краш-меню", бо міняти або ремонтувати техніку після кожного заходу заняття не тільки неприємне, але і вельми витратна.

 

Далі ми більш детально зупинимося на принципах побудови караоке-систем для різного виду завдань. А поки підсумуємо, що необхідно враховувати в першу чергу при встановленні караоке-системи:

1. У якому форматі працюватиме заклад: ресторан+бар або ресторан+караоке,
2. Визначити кількість і розташування столиків,
3. Правильно підібрати обладнання,
4. Навчити персонал...

І як вже говорилося раніше, постійно стежити за виходом оновлень бази караоке-фонограм

 

Принципи побудови караоке систем.

 

Тепер поговоримо про базові принципи створення аудіо-відео комплекту для караоке. Зрозуміло, що караоке передбачає використання одночасно звукового та відео обладнання ― читаємо і співаємо. Тому розглянемо обидві ці складові системи.

 

Що стосується відео, то тут все банально просто ― визначаємо кількість екранів та їх типів (телевізори, монітори, проектори), далі вибираємо тип розводки (сьогодні основною є розводка сигналу HDMI, але може використовуватися і DVI і VGA), підбираємо "правильні" разветвитель і кабелю, монтуємо і можна працювати. Єдина порада: не використовуйте в інсталяціях відверто дешеві розгалужувачі і кабель ― від цього може сильно постраждати картинка.

 

А ось що стосується звуку, то тут не все так просто. Звуковий комплекс для караоке системи досить складний і включає в себе практично всі можливі прилади та обладнання, яке тільки може придумати. Тут все: і мікрофони, і динамічна обробка, і вокальні процесори, системи освітлення, мікшерні пульти, процесори управління посиленням, подавители зворотного зв'язку, акустика і все інше. Побудовою такого комплексу має займатися виключно фахівець у цій галузі, інакше не уникнути проблем з обладнанням та якістю звучання як самої караоке-системи, так і безпосередньо співаків.

 

Звукові комплекси для караоке можна розділити по типу їх використання

  • професійні
  • напівпрофесійні
  • домашні або Hi-Fi
  • універсальні.

Розглянемо всі ці підвиди. І почнемо з самого повного з них ― професійного. Далі шляхом видалення і заміни тих чи інших компонентів створимо з нього всі інші.

 

Професійні караоке-системи

 

Отже, професійний звукоусиливающий комплекс, який однозначно підійде для роботи з караоке-системою в будь-якому варіанті її використання, це максимальний і найбільш "правильний" варіант для караоке, так як містить в собі абсолютно всі прилади обробки і посилення звуку. Приблизний склад професійного комплексу:

Професійна караоке-система складається з:

Звукопідсилююча частина:

  • акустичні системи, сабвуфери
  • підсилювачі
  • процесори управління (кросовери, еквалайзери, лімітери...)
  • мікшерний пульт

Мікрофони та обробка:

  • 2-4 радіомікрофона
  • класичний микрофор
  • 1-2 шнурових мікрофона для резерву
  • компресори, лімітери, гейти
  • вокальний процесор
  • подавлювач зворотнього акустичного зв'язку

Нижче наведена одна з можливих схем підключення даного обладнання.

Це і є найбільш повний варіант звукового комплексу для караоке. Такий комплект обладнання може і повинен використовуватися в тих закладах, де основну ставку роблять на караоке, як інструмент залучення гостей.

 

Напівпрофесійні караоке-системи

 

Далі будемо поступово спрощувати комплект. Для отримання напівпрофесійного варіанту (опція в ресторані або клубі) зробимо наступні маніпуляції:

  1. Замість пасивних акустичних систем, окремих підсилювачів і процесорів керування можна використовувати активні системи з вбудованими посиленням і кросоверами.
  2. Немає необхідності використовувати дорогі професійні мікшерні пульти, можна обійтися пультом з мінімально необхідним набором параметрів, таких як: кількість входів, кількість смуг еквалайзера і т. д. ― необхідний достатній мінімум.
  3. Буде достатньо 2-3-х радіо або навіть шнурових мікрофонів.
  4. Вокальну обробку можна прибрати, у разі якщо така є на борту мікшерного пульта (на ринку представлена величезна безліч таки пультів).
  5. Те ж стосується і динамічної обробки: можна працювати як з зовнішнім приладом, так і з вбудованим з пульт. А можна працювати і зовсім без компресорів і гейтів. Однак, такий підхід вимагає більшої майстерності від звукорежисера під час роботи.
  6. Подавители зворотного зв'язку в такого роду системах в основному не використовують. Знову покладаємося на коректну роботу звукорежисера.

Отже, що ж ми отримуємо в такому полупрофессоинальном виконанні? На діаграмі представлено варіант такого комплексу.

 

З караоке-системи

 

А зараз найцікавіше ― побудова домашнього АВ-компекса для караоке. В даному випадку крім технічного завдання, з'являються три заклятих ворога будь-якого звукоінженера, а саме фактор дружини, своє бачення архітектора і жадібність управдома, якщо такі є! Тому, при складанні специфікації необхідно враховувати не тільки технічну сторону обладнання, але і його красу, "вписываемость" в інтер'єр, і, як це не парадоксально звучить, його необхідність. Крім того все обладнання повинно бути максимально простим в управлінні, з мінімумом доступних для користувача налаштувань, і займати якомога менше місця. За великим рахунком, все це логічно і наше завдання-побудувати систему таким чином, щоб нею було дуже просто і приємно керувати (адже навченого звукорежисера поблизу не буде).

 

Караоке-систему для будинку можна підключити як до вже існуючого АВ-комплексу, так і створити новий. Виходячи з усіх вищевикладених факторів, наша система буде виглядати приблизно ось так:

Що змінилося?

  1. Акустика для домашнього використання в основному пасивна
  2. Підсилювач і процесори управління замінюються одним ресивером, в якому на борту вже є все необхідне (кросовери, еквалайзери, і т. д.)
  3. Мікшерний пульт, вокальний процесор, динамічна обробка заміняться одним приладом (наприклад, Tascam US-322), на борту якого є DSP-процесор виконує всі ці фукнції. Крім того він є і професійною звуковою картою. Управління таким приладом здійснюється за допомогою планшетного ПК. Планшетом можна управляти і самою караоке-системою.
  4. Для дому достатньо 2-х радіо або шнурових мікрофонів.

Ось і вся система. Єдине, на чому хотілося б звернути увагу, це на здатності ресивера змішувати аудіо і відео з різних входів. Ресивер повинен це вміти робити, інакше перемикання в режим караоке, та й сама комутація, будуть досить незручними.

 

Універсальні караоке-системи

 

Якщо говорити про універсальність того або іншого комплекту, то як професійні комплекси можна використовувати в домашніх інсталяціях, так і з тваринами в ресторанах і клубах (якщо приміщення під караоке порівняно невелика). Однак останній варіант не зовсім прийнятний на увазі порівняно малій потужності і "ніжності" Hi-Fi обладнання. Крім того, Hi-Fi обладнання набагато дорожче професійного, що може призвести до зниження рентабельності всього заходу. Використання професійного обладнання для дому обмежена не тільки його зовнішнім виглядом і розмірами, але досить складним управлінням комплексом.

 

Правильний вибір обладнання для караоке

 

Сучасний ринок пропонує величезний вибір як професійного, так і Hi-Fi обладнання. Є як нові бренди, так і перевірені часом. Що з цього всього вибрати? В принципі, все залежить від виділеного бюджету. У своїх інсталяціях (і про, і Hi-Fi) ми в основному використовуємо звукове обладнання концерну HARMAN. Бренди, що входять в концерн, ідеально підходять один одному як за технічними характеристиками, так і за вартістю.

 

Але не є обов'язковим прив'язуватися до того або іншого виробника. Ось про що треба пам'ятати при виборі обладнання:

  1. Все обладнання повинно поєднуватися за технічними параметрами (якщо номінальна потужність акустичної системи 200 ватт, то підсилювач повинен розвивати потужність з 20% запасом, тобто 240-250 ватт і т. д.)
  2. Все обладнання повинно бути приблизно в одному ціновому сегменті. Не треба ставити наддорогий підсилювач на дешеві акустичні системи ― вони того не варті. Все одно вони будуть працювати в міру своїх можливостей.
  3. Також, необхідно пам'ятати про якість обладнання. Якість звучання всієї системи визначається його "самим слабким ланкою! Тобто, якщо все обладнання в системі володіє прекрасними характеристиками, а, приміром, мікшерний пульт у нас дешевий, то вся система буде звучати на рівні цього дешевого пульта. Виходить, що даремно витратили бюджет на дорогі мікрофони, акустика та посилення...
  4. Що стосується використання ресиверів в домашніх інсталяціях. В силу того, що ресивер крім посилення, займається ще й обробкою звуку, то неминуче виникає затримка між входом і виходом приладу. Цей параметр слід в першу чергу враховувати при виборі того чи іншого ресивера. Хоча велика латентність (затримка) ніяк не позначається на сприйнятті звучання фонограми, зате критична для мікрофонів, бо голос співаючого з'являється в колонках відчутно пізніше, що робить виконання пісень ускладненим або взагалі неможливим.
  5. Як вибирати комутаційні кабелі? Чим дорожче кабель, тим краще. Але не треба фанатіти. Якщо ще для себе коханого і можна прокласти кабель по 100 доларів за метр, то інвестор ресторану або клубу вас навряд чи зрозуміє.
  6. Відео обладнання також слід вибирати виходячи швидше всього з бюджету. Пропозицій на ринку повно. Вибирайте виходячи з ваших завдань і доступної суми грошей.

 

Звичайно, є ще безліч різних нюансів, але, напевно, це основне, на що варто спочатку звернути увагу при виборі техніки для побудови правильного і якісного аудіо-відео комплексу для караоке. Зрештою, завжди можна звернутися до фахівців у цій області за консультаціями або створення системи "під ключ".

 

Висновок

І так... У цій статті ми постаралися підняти, де-то поверхнево, а де-то більш глибоко, практично всі сторони такого явища як "КАРАОКЕ". Вивчивши історію і "географію" караоке, ми познайомилися з основними маркетинговими принципами для ресторанів і клубів, а також обговорили класичні варіанти побудови аудіо-відео комплексів.
Сподіваємося, що дана стаття буде корисна всім: і любителям поспівати в караоке, і для власників закладів, і для звукоінженерів, які стикаються із завданням по установці караоке-систем.

Дякуємо за наданий матеріал наших партнерів компанії «Your Day Караоке»

 

ЗАМОВИТИ ПРОФЕСІЙНУ КАРАОКЕ-СИСТЕМУ

Інші статті
  • ПУБЛІЧНИЙ ДОГОВІР ПРОДАЖ (ОФЕРТА)
    ПУБЛІЧНИЙ ДОГОВІР ПРОДАЖ (ОФЕРТА)
    Продавець, публікує в даний Публічний договір, що є офіційною пропозицією (офертою) будь-якій фізичній або юридичній особі, що надалі іменується, як Покупець, укласти договір купівлі-продажу товарів на відстані. Даний договір укладається шляхом надання згоди Покупця на приєднання до запропонованого Договору в цілому, шляхом акцепту (прийняття) всіх істотних умов Договору, без підпису письмового примірника Сторонами. Дійсний Договір має юридичну силу відповідно до ст. 633 ЦК України.
    Повна версія статті
  • Dolby Theatre - жемчужина Голливуда
    Dolby Theatre - жемчужина Голливуда
    Площадь здания Dolby Theatre составляет около 17 тыс. квадратных метров, оно рассчитано на 3400 мест, высота потолков - около 26 метров. Здание в четыре раза больше расположенного по соседству Китайского театра TCL (ранее Китайский театр Граумана).
    Повна версія статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner